marți, 27 martie 2012

Tort Chantal (dupa o reteta canadiana)

    In "plimbarile" mele pe ebay am cunoscut o doamna care vindea coloranti alimentari pudra, pentru flori si petale. Din vorba in vorba am sfarsit prin a schimba retete intre noi....Acest tort a fost pregatit pe baza descrierilor ei. Am schimbat numai impartirea cremei: ea pune crema numai peste tort iar eu am pus si intre blaturi si peste tort. Este  un blat greu, dens, nu asa cum suntem noi obisnuiti cu  blaturi usoare, pufoase. Are in compozitie pe langa oua, zahar si faina: stafide, ananas, morcov ras si altele. Iese un blat destul de umed care nu mai trebuie insiropat si se acopera cu o crema din unt , zahar si mascarpone. (Ea spunea branza si eu imediat m-am gandit la mascarpone).
 La prima gustare mi s-a parut neobisnuit, tare si dulce dar dupa o zi de stat in frigider s-a transformat intr-o minunatie. Foarte foarte gustos...si cred ca de acum incolo o voi pregati de multe ori.
Nu m-am gandit la o decorare complexa deoarece pe mine ma interesa gustul tortului mai mult...iar acum va arat poza cu tortul si sectiunea:



6 comentarii:

  1. Ez nagyon jol nez ki...bisztos finom is volt

    RăspundețiȘtergere
  2. Hat nem annyira szep mint inkabb izletes...de az nagyon!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pare interesant,poate ne dai si reteta... viorica p

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, mi-a trimis un link cu reteta de baza in care ea a mai pune: 1 cutie compot de ananas ( bine strecurata si taiata bucatele mici), 1/2 ceasca de stafide, aprox. 100gr ciocolata taiata bucatele.
    Eu am mai pus si 1/2 lingurita de nucsoara.
    Aici este linkul catre reteta de baza:

    http://www.robinhood.ca/Recipe-details.aspx?rid=3456&fb_source=message

    Cel mai bine este sa stea o noapte in frigider, a doua zi este mai delicioasa. Sper sa-ti placa si tie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Inca o precizare: Ei pun crema numai peste chec si atunci e ok, dar noua ne place sa fie si intre foi iar in acest caz cantitatea de crema trebuie marita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult,prompta ca de obicei!Viorica p

    RăspundețiȘtergere