sâmbătă, 11 februarie 2012

Tort buburuza

  Este un tort la care mi-a placut sa lucrez deoarece nu mi-au cerut o buburuza mare obisnuita ci una micuta, draguta si finuta pe o frunza uriasa. Sarbatorita este o domnisoara de un an si sper ca i-a placut tortul. Este facuta din blat de amandina si umplut cu ganache de ciocolata aromatizata cu esenta de rom plus visine congelate. Buburuza l-am facut dintr-un blat micut pe care l-am uscat si l-am maruntit fin, apoi am amestecat pesmetul dulce rezultat cu un pic de cocos, zahar, unt si sirop din compot de piersici. Tortul este acoperit cu fondant din ciocolata iar frunza uriasa si margaretele sunt facute din pasta de zahar. A cantarit 2.9 kg.











3 comentarii:

  1. Nagyon szep ez a torta(mind az egesz torta persze)!!!!ha megkerlek nem tudnad nekem leirni hogyan csinalod TE a blattot ,ojan szep minden tortad,bisztosan van valami titok.en is sutizek de nem mindig sikerul ojan szepnek a piskota. kosziiii elore es varom a kovetkezo szepsegeket. en meg lassan tanulmanyozok tolled:)szia... :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S.Vagyis Apolka vagyok aki az elozo tortanal (szulinapodra)irt meg csak nem tom mert itt maskeppen irt be,csak irni akartam ezt hogy tudjad mind en vagyok ugyanaz a* rajongod*....:-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Szia, ehhez a tortahoz nem piskotatesztat hasznaltam, itt a recept ami szerint en keszitem:
    6 tojas
    200gr cukor
    30ml viz
    40ml olaj
    1 nagykanal kakao (kb.20gr)
    8 nagykanal liszt
    1 tasak sutopor
    Az az igazsag, hogy nekem nagymixerem van es a tojasokat nem valasztom szet mert ugyis felveri a gep. De ha te kezi mixert hasznalsz akkor a tojasfeherjet kulon habba kell vereni es legvegen finomat belekeverni a masszaba.
    A masik trukk, hogy a lisztet a kakaoval es sutoporral osszekevered es igy szitalod bele a masszaba.
    En 175 C fokon, kb 30-35 percig sutom.
    A masik dolog: a megsutott tortalapot 3-ba vagom es a legalso lap lesz a torta teteje.
    Hat....remelem ertheto amit mondtam de ha megsem akkor irj nyugodtan es megprobalom maskepp magyarazni.

    RăspundețiȘtergere